Adventure week

8 mei 2016 - Tarleton, Verenigd Koninkrijk

Hoi allemaal!

Wat een week was dit toch, en wat heb ik een hoop meegemaakt! Zal ik dan maar beginnen bij het eerste gedeelte? Ja? Oké hier komt het..

Ik begon de week op mijn stage bedrijf, zijn gewoon verder gegaan met de Chelsea Flower Show, ben creatief bezig geweest met het maken van de catalogus, wat echt al gaaf begint te worden en het begint er ook echt al professioneel uit  te zien. Nadat ik deze catalogus af heb, word ik overgeplaatst naar de afdeling sales en ga mijn leerdoel daar hopen te bereiken. De marketing kant is in ieder geval goed geslaagd!

Planted wall with the planted roof

Dinsdag avond besloot ik om maar eens naar de sportschool te gaan, want tja, dat moet ik toch ook bijhouden hé? Ook al is het een pokken eind fietsen vanaf mijn slaapplaats op de oude, versleten, geroeste mountainbike, maar ik vermande mezelf en ging er toch naartoe haha! Onderweg naar de sportschool dus 2 keer de verkeerde afslag genomen waardoor ik helemaal in niemands land uit kwam en dus weer terug moest fietsen op die ó zo fijne mountainbike.. En toen ineens, de sportschool! En blij dat ik was, ik had mijn warming-up in ieder geval al gehad haha! Eenmaal binnen bleek het echt heel klein te zijn, maar het was rustig, de apparaten die ik nodig heb stonden er, en het was vrij nieuw en dat allemaal voor maar 5 Pond, dus dat betekende, bankdrukken maar! Na lekker getraind te hebben moest ik dus weer op de ó zo fijne mountainbike terug fietsen naar mijn slaapplaats, wat was dit me toch een geweldig gave en mooie terug rit! De zon ging onder, en maakte dus elk Engels dorpje mee tijdens de zonsondergang, was echt super mooi! Overal huppelde konijnen langs en schoten voor mijn neus voorbij.. Dit was dus een mooie reden om op donderdag weer naar de sportschool te gaan! En dat heb ik dus ook gedaan..Sunset

Diezelfde donderdag ochtend bood Rick mij aan om samen met hem bij een restaurantje een Full English Breakfast te gaan eten, wow wat was dit lekker zeg! Je zit wel meteen helemaal prop vol na zo een breakfast maar het is het waard.. Ik denk als je elke dag een breakfast haalt dat je binnen een maand tonnetje rond bent, dus laten we dat maar niet doen, ook al is het zo verleidelijk JAMM..

Full English Breakfast

Vrijdag leek een normale werkdag te zijn, ik was samen met Rick op kantoor aan het werk, en ik was lekker de hele dag bezig met de catalogus. Om 3 uur zei Rick dat we om 4 uur een maandelijkse bijeenkomst hadden waarin iedereen van het bedrijf bij elkaar komt om te bespreken wat er deze maand allemaal een succes is geweest, en wat er deze maand allemaal minder is geweest. En hier zou dan besproken worden wat de aanpakpunten zijn om de mindere kanten van de maand de volgende maand beter te krijgen. Dit was dus ook allemaal waar, tot ze om half 5 ineens aankondigde dat er een Nederlandse jongen is komen stage lopen op het bedrijf, en toen mocht ik dus even leuk naar voren, op het podium gaan staan, en werd ik geïntroduceerd voor ongeveer 70 werknemers!!! En rood dat ik werd, jeeeetje! Stond ik daar helemaal gespannen met een tomaten gezicht.. Gelukkig vertelde Charmay (dochter van de baas) alles over mij en hoefde ik dat zelf niet te doen in het Engels, pfieuww! Na afloop stond er ineens een onverwachtse BBQ klaar met de enige echte, jaja de enige echte Hog Roast klaar! Wat was dit gaaf om mee te maken! Een Hog Roast is zeg maar een heel varken aan een spies geroosterd, en het vlees word er letterlijk terplekke nog af geschraapt. Ik hoor jullie al denken, gadver en die ingewanden dan? Nee die waren er gelukkig van te voren al uit gehaald! Het was ook echt mega lekker, jammer dit ze dit in Nederland niet hebben..

Voor dit weekend besloot ik een dagje naar Manchester te gaan op zaterdag, een beetje cultuursnuiven en mijn verdiende geld uitgeven haha :P Ik stond zaterdag vroeg op, mijn wekkertje ging om 07:30 al herrie maken en was geneigd hem te sluimeren en uit het raam te gooien maar nee kop op Delaan je gaat vandaag naar Manchester toe. Ik had de reis van te voren al helemaal uit gevogeld, en moest dus eerst een Engelse dubbeldekker bus nemen naar Preston, en vanuit daar de trein nemen naar Manchester Piccadilly Station. Mijn huis baas was zo aardig mij naar de opstap plaats van de bus te brengen wat natuurlijk helemaal super was! Ik had als planning, zonder een plan B, de bus van 10:35 te pakken en de trein om 11:07 te pakken. Nou jullie raden het al, bus te laat.. Die kwam om 10:43 is een keer aankakken, en ik maar hopen dat het niet zo ver rijden was naar Preston, maar nee hoor, om 11:12 kwam ik is een keer aan in Preston, en had de trein dus gemist. Lekker dan, wachten tot de volgende trein die pas om 11:47 weg ging.. Naja, is niet anders, even mezelf verwend met een broodje en een flesje cola. Eenmaal toen de trein aankwam zat hij echt heeeelemaal prop vol, lekker dan dacht ik weer, dus ik ging maar bij 2 andere mensen zitten, en ja hoor, dit geloof je niet wat een toeval.. Het waren 2 Nederlanders! Eindelijk is een keer Nederlands praten na 3 weken, wat deed dit mijn stembanden goed joh.. Gelukkig gingen zei ook naar Manchester, dus ging de 1 uur durende trein reis lekker snel voorbij. Toen ik eenmaal in Manchester gearriveerd was kwam ik daar in een hal terecht, nah dit was zo groot en druk, ik wist dus echt niet waar ik heen moest.. Gelukkig voor mij gingen de 2 Nederlanders ook naar het centrum en kon ik met hun meelopen. Wat een enorm groot centrum was dat zeg, ik denk wel 2 á 3 keer Rotterdam. Super gaaf en mooi dus. Ik ben hier eerst naar het grootste overdekte winkelcentrum van Europa gegaan, Arndale. Hier is mijn portemonnee aardig leeg gegaan, maar dat maakt niet uit. GESLAAGD! Daarna ben ik een beetje cultuur gaan snuiven, en heb ik onder andere de Manchester Kathedraal bezocht. Wat een gebouw was dit zeg, en ook echt mooi met de roze Bloesembomen. Ook heb ik een kijkje genomen bij het stadhuis van Manchester, ook dit was echt een gaaf gebouw! Ik post zo wat foto’s die ik van de Kathedraal heb genomen. Toen de dag voorbij was ben ik lekker terug gegaan met de trein en bus, en dit ging allemaal heel soepel dus kon gelukkig al een beetje uitgerust thuiskomen. Eenmaal thuis gelijk mijn bed in geploft. Super dag was dit, ga ik vaker doen.

Clock tower

Pub

Zondag werd het heel lekker weer, dus besloot weer naar Southport te gaan, maar nam deze keer een andere route. Deze route ging door het natuurreservaat en heb hier echt een zeer mooie natuur waargenomen, met kijk hokjes en allemaal van dat zulk dingen. In Southport zelf heb ik even een broodje Subway gehaald en ben over de Promenade gaan wandelen, ijsje gehaald, en even aan de kust gezeten. Ik besloot voor mezelf deze dag niet al te lang te maken omdat ik nog vrij moe was van gister, dus ik ging weer vroeg terug fietsen. Jammer genoeg stond er ineens winkracht 1000 en heb ik de hele terugweg tegenwind gehad, heb me dus aan een hoop dingen zitten ergeren op de terugweg hahaha. Gelukkig, na bijna een uur gefietst te hebben op de ó zo fijne mountainbike, was ik thuis. Heb even een middag dutje gedaan en daarna wat te eten gemaakt voor mezelf. Daarna een filmpje gekeken en ga zo slapen want het is alweer 22:36… Nou dit was alweer mijn 5e reisblog, and I will keep you guys posted!

Delano

1. Mirella:
    Hoi Delano,

Jeetje wat heb jij het getroffen op je stagebedrijf!! Super om te horen dat het zo leuk is en gaaf dat ze zoveel met elkaar doen. Vrijdag komen wij ook eindelijk jou kant op om een paar dagen van jou avontuur mee te maken. Ben heel benieuwd!! Heb er zin in! Nog heel veel plezier daar en tot vrijdag.

Xx mama
  2. Joke Van Lingen:
    9 mei 2016
    Ik heb met veel plezier jou reisblog gelezen wat kan jij leuk schrijven volgens mij loop jij je roeping mis wat een avontuur allemaal super leuk blijf zo doorgaan ik geniet ervan er staat je vast nog veel moois te wachten en veel plezier nog.
    xxx omaJoke
  3. Lida:
    9 mei 2016
    Hoi Delano wat fijn dat het allemaal zo goed gaat . En je maak ook veel mee op je mooie mountainbike en je gaat Naar de sportschool dan blijf je lekker fit . En het verslag dat je schrijf is ook mooi dat kan jij goed .groetjes Opa Hans en Oma Lida.
  4. Mirella:
    9 mei 2016
    Wat een leuk en lang verhaal
    Moet zeggen dat je verhalen me erg boeien,
    En ik ze met plezier lees
    We hebben zin om langs te komen, ben erg benieuwd naar je bedrijf!
    Tot vrijdag
  5. Annemieke:
    10 mei 2016
    Ha Delano,
    Je haalt er echt alles uit daar, hartstikke goed! Ik sprak vandaag Henk van der Sar nog even over jouo en heb over je opgeschept; hij was blij verrast met de dingen die je daar doet :-) Als ik het zo lees moet dit nieuwe stage bedrijf tevreden zijn met jou als eerste stagiaire, en als het goed is zien we dat terug op het evaluatieformulier waarin ingevuld is dat ze ook plekje hebben voor volgend jaar. Ik kijk overigens uit naar de nieuwe trend in Nederland met de Hog Roast, leuke innovatie opdracht ;-)
  6. Frans:
    10 mei 2016
    Hoi Delano,

Ik heb het even doorgelezen. Erg leuk om te doen! Ga zo door. En mooi dat ze je even aan 70 man hebben voorgesteld!
  7. Tamara:
    11 mei 2016
    Hoi Delano, wat fantastisch om te horen en nu ook te lezen dat je het zo leuk naar je zin hebt daar aan de andere kant van de sloot. Je bent lekker bezig om voor je zelf onuitwisbare herrineringen en ervaringen te maken en dat zal een groot bezit voor je zijn die je mooi even mee pakt op je 18 de echt super man. Ik hoor dat je naar Londen gaat voor de grote chelsea flower show en ik ben jaloers op je man. Veel succes en plezier nog en pas goed op jezelf man. Groeten Barry