London! Exciteddd!

17 mei 2016 - Preston, Verenigd Koninkrijk

16-05-2016, Preston, (11:15)

Zo, waar waren we gebleven? Oja, ik was naar Southport geweest, heb daar de natuur bekeken, vroeg terug gegaan op de ó zo fijne mountainbike en blablabla.. Nu zijn we alweer, even tellen, 9 dagen verder! Wat gaat de tijd hard.. Natuurlijk ben ik niet stil wezen zitten in deze 9 dagen, en is er weer een hoop gebeurd. Terug naar vorige week, maandag 9 mei. Vandaag heb ik hard aan de catalogus zitten werken, en heb hem afgemaakt. Jammer voor jullie kan ik hem pas over een maandje laten zien omdat hij nog helemaal gedrukt en gemaakt moet worden aan de andere kant van Engeland. Maar hij komt er! Deze week was het erg druk op de sales, dus hadden Rick en ik  besloten dat ik deze week elke dag op een andere afdeling en locatie van het bedrijf het gewone werk zou gaan doen. In Nederland stelt dit natuurlijk helemaal niks voor en is het altijd eentonig, ging er dus ook vanuit dat dat hier zo zou zijn. Verkeerd gedacht! Zelfs het gewone werk hier is leuk, ik mocht dinsdag dus de hele dag mee met de vrachtwagen en dit was echt geweldig leuk. Martin is een jonge gozer van rond de 25 en hij is de bestuurder van deze vrachtauto. Hij is heel spontaan dat merkte ik al gelijk bij de ontmoeting, we hebben de hele dag gepraat over meiden, drank, festivals en de muziek in de truck keihard aangezet. Lachen, gieren en brullen! ;-) Nog hier en daar een tussenstop gehad om even wat te eten, Mac Donalds, KFC, Burger King, Subway etc. Nee joke, alleen naar de Mac Donalds. Wat natuurlijk ook niet verkeerd is hoor! En de dag afgesloten met een alcoholische versnapering wat ook niet verkeerd was, ahah!

Woensdag ging ik naar de andere locatie van het bedrijf in Hesketh Bank, en heb daar Laslo ontmoet. Laslo is een leuke spontane man van rond de 40 jaar oud en komt uit Portugal (ik val nog steeds op vrouwen). Laslo heeft mij een rondleiding gegeven op deze locatie en heeft daarna uitgelegd wat ik de hele dag zou gaan doen hier. We hadden een planning gemaakt dat ik vóór de eerste pauze (09:30am) zou gaan helpen met het oppotten van de nieuwe stek plantjes en na de eerste pauze tot de tweede pauze (12:00pm) zou gaan helpen met het sproeien van de buiten planten, wat mij goed beviel omdat dit buiten was en het vandaag zonnig was met een temperatuur van 23 graden, lekkeeer!! Deze temperaturen houden hier nu al bijna 2 weken aan en dat is ongebruikelijk voor Engeland want normaal regent het hier natuurlijk altijd, want Engeland staat bekend als de "Rainy Country''. Volgens alle Engelse heb ik de zon meegenomen naar Engeland, gelukkig voor jullie heb ik hem ook achtergelaten in Nederland anders zouden jullie nu niet die tropische temperaturen hebben gehad, dus ik verwacht een bedankje! Terug naar de werkdag, na de tweede pauze heb ik tot aan de 3e pauze (03:00pm) geholpen met de nieuwe planten wegzetten die tijdens de middag pauze binnen zijn gekomen. Na de 3 o'clock pauze kwam Rick mij ophalen en hebben we Chelsea nog een beetje doorgenomen op het kantoor en besproken wat er nog allemaal gedaan moet worden, een hele hoop dus! En volgende week moet de stand al klaar zijn en naar London gebracht worden! Tijdnooooood, stressssss! Hadden dus afgesproken morgen een late night working in te plannen, en hebben gevraagd op het bedrijf of er nog meer mensen mee wilde komen helpen in deze avond, gelukkig zijn Engelse niet zo als de Nederlander (lui, chagrijnig) en hebben we nog 10 mensen weten over te halen om morgen avond te helpen. Kwamen dus gelijk op het idee om pizza, chips, chicken wings en wat te drinken te bestellen voor morgen avond als bedankje dat iedereen morgen komt helpen voor Chelsea.

Zo belanden ik dus nu op donderdag ochtend, en ging mijn wekker om 07:00 alweer herrie maken maar had er deze keer vrede mee want ik had een leuke dag als vooruitzicht! Om 08:00 kwam ik aan met de ó zo fijne mountainbike en ben ik snel naar Rick toe gegaan en zijn we snel naar de stand van Chelsea gegaan om verder te werken, want de tijd blijft maar door tikken.. De hele dag bezig geweest met het beplanten van kleine auto's, vliegtuig en een bus en ben een hoop wezen verven vandaag, alles is nu klaar om beplant te worden, we zijn dus gelijk gestart met het planten van alles voor de show! De tijd vloog voorbij, en voordat we het wisten was het alweer het einde van de dag en kwam iedereen hier naartoe om te helpen voor Chelsea vanavond. Eerst zijn we met z'n alle lekker wezen eten en hebben ons buikje helemaal volgepropt, daarna snel gestart met het planten van de show. Ook deze avond vloog de tijd voorbij, maar gelukkig hebben we een hoop afgekregen en zijn we bijna klaar met de show.

Zo zijn we alweer aangekomen aan het eind van de week, en vandaag is een bijzondere dag, mijn ouders komen vandaag aan! De dag begon gewoon normaal, ik ging naar het bedrijf toe en we gingen vandaag de laatste loodjes leggen voor Chelsea. Ergens in de middag pauze werd ik ineens onverwachts gebeld door mijn vader ''We staan voor de ingang van je bedrijf'', maar ik was dus op een andere locatie die ergens afgelegen ligt hahaha, adres doorgegeven en verteld waar ze de afslag moesten nemen naar het bedrijf. Gelukkig hadden ze het gevonden. En toen was het moment daar, je ouders weer zien na 4 weken. Was heel raar, maar was erg blij dat ze er zijn. Ik heb ze meteen voorgesteld aan Rick en heb de Chelsea stand laten zien. Toen heb ik ze daarna meegenomen naar een echte Engelse TakeAway en we hebben daar een Full English Breakfast gegeten, want mijn vader had natuurlijk weer honger.. haha! Naja, wel logisch, ze hadden sinds 06:00am niks meer gegeten! Dan zou ik ook honger hebben.. Na de lunch zijn we naar de hoofd locatie van Lovania gegaan en heb ik ze daar voorgesteld aan Paul (de man die mijn stage hier heeft mogelijk gemaakt, thanks Paul!). Ik heb mijn ouders een rondleiding gegeven op de hoofd locatie, daarna zijn ze zelf naar Southport gereden want daar slapen ze dit weekend in een hotel. Oja! Dat was ook nog wel een dingentje, m'n vader moest ineens links gaan auto rijden hahaha! Natuurlijk 1 groot drama, gelukkig wende het snel en is alles goed gegaan van het vliegveld naar hier en naar Southport toe. Ik ben nadat zij weg zijn gegaan verder gegaan met het werken aan Chelsea tot het eind van de dag. Na mijn werkdag kwamen mijn ouders mij ophalen en heb ik ze voorgesteld aan mijn huisbaas Jon en heb ik ze rondgeleid in mijn verblijfplaats. Daarna kregen we van Jon een naam van een heel goed restaurant in Southport en zijn we daar dus lekker gaan dineren. Ik had gekozen voor de zeebaars met een bodem van tomatensaus met groentes en pesto, en lekker dat dit was!! En ook nog is gezond! Na het dineren hebben we nog een rondje gelopen door Southport en daarna hebben zij mij hun slaapkamer in het hotel laten zien. Daarna hebben ze mij terug gebracht naar mijn verblijf.

Zaterdag hadden we afgesproken dat we een dagje naar Manchester zouden gaan, mn vader zou rijden. Toen ze mij zaterdag ochtend kwamen ophalen was de planning dus veranderd en zouden we een half uur rijden naar een Engels dorpje en vanuit daar de trein pakken naar Manchester. Dit omdat het toch wel erg gevaarlijk was om links over de weg naar Manchester te rijden in de drukte rond deze stad. Mijn ouders hadden dus van de receptie in hun hotel een route gekregen waar je dus binnen 30 minuten in Manchester zou zijn met de trein, zeiden ze.. Dit bleek dus gewoon nog een uur te zijn en ook nog is een half uur met de auto naar dat plaatsje, hadden dus net zo goed met 10 minuten rijden naar Preston kunnen gaan en vanuit daar de trein pakken naar Manchester wat maar 40 minuten geduurd zou hebben, maar goed, het plaatsje Appley Bridge waar wij nu de trein hebben gepakt was erg mooi en heel groen met allemaal heuvels, het was het dus wel waard! In Manchester zijn we natuurlijk gaan winkelen bij de Hollister winkel zoals altijd.. Beetje de stad wezen verkennen en wat gaan drinken. Daarna zijn we rond etenstijd terug gegaan naar Appley Bridge want mijn vader had hier een heel leuk Engels restaurantje gezien en zijn hier dus ook gaan eten. Ik had gekozen voor de Surf en Turf en het was erg lekker! Daarna zijn we even gestoDinerpt op de top van de heuvel want we hadden daar echt een heel mooi uitzicht!

View

Zondag ochtend kwamen ze mij weer ophalen en zijn we even naar de Aldi geweest om boodschappen te doen en te zoeken wat makkelijke gerechten zijn voor mij om klaar te maken. Hierna hebben we nog wat gegeten bij de Mac Donalds en daarna was het alweer tijd dat ze naar huis gingen.. Jeetje wat ging dit weekend snel zeg! Vanaf nu moet ik toch echt nog 6 weken op mezelf gaan overleven.. Maar dit komt wel goed. Super dat ik mijn ouders weer even gezien heb na zo een lange tijd! De rest van de zondag heb ik voor elkaar weten te krijgen de Nederlands Netflix hier in Engeland te krijgen en heb hier dus ook zeker gebruik van gemaakt!

Heeeelemaal vergeten te vertellen, ik ga naar London mensen!! Super enthousiast natuurlijk!! Deze geweldige onvergetelijke trip die ik heb gepland gaat plaats vinden op 28, 29 en 30 mei. Rick heeft voor mij geregeld dat ik op kosten van het bedrijf gratis een retour kaartje kan krijgen met de trein naar London en de overnachting van zaterdag op zondag in ruil voor het helpen op zondag ochtend met het afbouwen van de Chelsea stand, super deal natuurlijk! En het hotel heeft ook nog is uitzicht op de Big Ben, luxer kan niet! Ik heb op zaterdag vrije tijd om de stad te verkennen, en heb een treinkaartje voor heel de zaterdag, dus ik ga natuurlijk zo vroeg mogelijk met de eerste trein naar London toe, dat snappen jullie natuurlijk wel!! Op zondag help ik dan in de ochtend met het afbreken van Chelsea en het inladen ervan in de vrachtwagen. Daarna heb ik heel de zondag tijd voor mezelf, dus weer een dagje rond scharrelen in London. Voor mezelf heb ik ingepland om nog een nachtje te blijven omdat het maandag Bank Holiday is, deze nacht moet ik natuurlijk dan wel zelf betalen, maar dat is niet erg..  En voor de maandag heb ik dan in de planning om een bezoekje te brengen aan het Natural History Museum in London, lijkt mij erg gaaf! Ik kan niet meer wachten op dit weekend..

Terug naar nu, maandag 16 mei was het dus zover, ik start deze week bij de sales. Ik kreeg nieuwe opdrachten van het bedrijf waar ik de komende weken aan zal gaan werken. De eerste opdracht die ik heb gekregen is; Research the UK Retail Horticultural Market, including: Value of the market, Size of the market, Segments of the market, What is Lovania's market share? De tweede opdracht is erg interessant en heet 'Shelf life testing' eigenlijk is dit een soort groot project, maar hier ga ik nog op terug komen want als ik dit hele project hier nu ga vertellen dan zijn we weer 500 woorden verder hahaha.. En het zal ook erg onduidelijk overkomen als ik het nu snel uitleg. Vandaag, dinsdag, heb ik mijn begeleider op de sales ontmoet, Lee Chamber, hij lijkt een erg aardige man, en ik hoop net zo een leuke tijd met hem te hebben als met Rick! Verder heb ik vandaag nog niet veel gedaan want ik ben al de hele ochtend bezig met dit blog haha! Ik ben trouwens wel netjes en zakelijk gekleed nu, dat hoort toch bij de sales? haha ;) Netjes he ;)

Bij deze dit ultra extreem lange blog, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben! Nu ga ik maar is even aan mijn lunch beginnen, 12:55 alweer.. Ben trouwens ook weer gevraagd zaterdag mee uit te gaan.. Ik laat die Long Island Cocktail maar even links liggen denk.. hahah

Keep you guys posted!

Delano

1. Joke Van Lingen:
    17 mei 2016
    Hai Delano ik heb genoten van je verslag wat kan jij leuk schrijven om sommige dingen moest ik echt lachen,wat een avontuur beleef jij en wat zie en leer je veel er staan je nog prachtige weken te wachten en van de week zal ik een zakcentje overmaken voor Londen je centjes zullen best hard gaan, nog veel plezier en geniet ook ik ben trots op je.xxx
  2. Frans:
    17 mei 2016
    Hoi Delano, je maakt wat mee! Leuk dat je ouders geweest zijn en wel herkenbaar dat links rijden even wennen is. Ik heb het ook wel eens gedaan, gelukkig met een auto met het stuur rechts, dan gaat het denk ik wel wat makkelijker. Mooie foto's er ook weer bij. En ze zijn geloof ik wel blij met jou! Goed bezig.
  3. Mirella:
    17 mei 2016
    Hey Delano, weer een leuk verhaal!
    En wij hebben idd een goede indicatie gekregen wat je allemaal aan het doen bent! Je stage begeleider was erg te spreken over je, en dat was super fijn om te horen! En staan nog 6 weken voor de boeg, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat het nog een hele leuke tijd gaat worden.
    We zijn erg benieuwd hoe je het gaat vinden in Londen!!!!
    We kijken weer uit naar je volgende blog
    Keep going on
  4. Gioia van Hijkoop:
    18 mei 2016
    Heeee Delaan!
    Wat een onwijs leuke verhalen lees ik elke keer! We missen je hier wel ontzettend & vooral Jaapie mist je zo erg.. Ik wens je nog ontzettend veel plezier daarzo & ja.. Dan zie ik je inderdaad over 6 weken pas...

Hele dikke kus van je zusje!
  5. José van der Zalm:
    20 mei 2016
    Hoi Delano,
    Volgens mij heb je het best naar je zin en wat gaaf dat je ouders geweest zijn.
    Ik merk dat ik je blogverhalen erg makkelijk lees, omdat je zo leuk schrijft.
    Nieuw talent ontdekt ????? Nou geniet van die mooie tijd daar. Have fun!
    Groetjes, José
  6. Nicolle Drost:
    22 mei 2016
    Ha Delano, wat schrijf jij super leuk op je blog. ook de foto's zijn top.
    Leuk om je belevenissen te lezen, ik krijg een goed beeld wat je daar allemaal doet.
    Ga zo door!
    Goed man
    Groet
    Nicolle
  7. Marijke:
    23 mei 2016
    Hoi Delano,

Gelukkig hebben ze op deze camping internet en hebben weer kunnen genieten van je verhaal. Top allemaal en dan het komende weekend naar London. Gaaf man!
    Groetjes uit Italië van opa Ruud en Marijke