Bijna naar huis

10 juni 2016 - London, Verenigd Koninkrijk

Beste mensen aan de overkant van de sloot,

Ik zit alweer aan het eind van mijn 8e week, ongelofelijk.. Nog 2 weekjes te gaan.. Vorige week ben ik dan idd overgegaan naar de logistiek, dit was maar voor 3 dagen. Ik heb hier een dag meegelopen op de maintenance en heb 2 dagen meegereden met het hoofd van de maintenance. Wij gingen bijvoorbeeld naar allerlei winkels om dingen te kopen voor de maintenance. Dit deden wij in Southport. Het was superlekker weer dus wij zijn ook even wat gaan lunchen in Southport aan de pier. Het aankomend weekend had ik heel erg zin in, ik was eindelijk even een paar dagen vrij, vrijdag en maandag! Ook precies in dit weekend was het top weer hier in noord Engeland met temperaturen boven de 25 graden, ongebruikelijk! Ik had besloten deze dagen maar een beetje rust te pakken, want alleen maar Engels praten, en dat al voor 8 weken lang, is echt heel erg vermoeiend... Ik kom ook echt mijn bed niet uit in de ochtend haha. En nee, ik ga niet laat naar bed. Dus deze vrije dagen kwamen goed uit ;). Na vrijdag, zaterdag en zondag uitgerust te hebben ben ik op maandag naar de Blackpool Zoo gegaan met de trein. God wat was het heet deze dag, de temperatuur sprong dik boven de 30 graden. Echt veel te heet voor een dagje dierentuin! Alle beesten lagen ook in de schaduw of waren binnen haha. Gelukkig was het wel heel rustig dus ik heb alles goed kunnen zien.

Deze week stond er weer een hoop op de planning. Ik mocht dinsdag, woensdag en donderdag eindelijk weer met Rick meelopen, superleuk weer! We zijn deze week begonnen, naja hij, aan een nieuwe Flower Show, in Southport. Ik mocht hem deze 3 dagen helpen met het opbouwen van deze show. Deze show is een heel stuk kleiner dan die van Chelsea, maar dat spreekt voor zich. Ook was ik deze week jarig! 19 alweer! God ik wordt oud.. Laatste tienerjaar alweer.. Woensdag was de dag. Ik begon deze dag op het kantoor van Rick en moest wat dingen voor hem doen op de Mac. Ik had al een hele hoop mensen gezien deze ochtend, die wisten dat ik jarig was, maar helemaal niks hadden gezegd. Inclusief Rick! Dit vond ik best wel een beetje vreemd, maar het zal wel ik zeg er niks van hahaha. Toen om 10 uur kwam ineens iedereen het kantoor binnen lopen en begon iedereen Happy Birthday te zingen en kreeg ik taart :)! Erg attent van het bedrijf, echt superleuk!! Toch nog een beetje het gevoel dat ik jarig was, zonder familie en vrienden hier. Volgende week gaan we met het bedrijf uiteten voor mijn verjaardag, als cadeau. Echt heel leuk! Top dat ze zoveel aan mij denken hier op het bedrijf, echt een top bedrijf!

Vandaag, vrijdag, loop ik een dag met de MD op het bedrijf mee. Dit is de dochter van de twee eigenaren, en zij regelt de economische kant op het bedrijf. Ze gaat mij vandaag een hoop laten zien en uitleggen van hoe ze dat allemaal doet, en waar je allemaal goed op moet letten. Ook heeft ze vandaag een hoop vergaderingen waar ik heen mee ga, en ga observeren hoe dat te werk gaat. Dit weekend start dan eindelijk het EK, waar wij NIET AAN MEE SPELEN..... Wat een schaamte. Naja, dan maar voor Engeland zijn dit jaar. Jon (huisbaas) heeft mij ook uitgenodigd om zaterdag de eerste wedstrijd van Engeland bij hem thuis te komen kijken. Vooraf gaan we dan met zijn gezin en vrienden BBQ 'en. Erg leuk weer dat ik word uitgenodigd!

Volgende week ziet mijn week er heel verschillend uit. Ik ga elke dag een dagje meelopen met het hoofd van elke afdeling, om zo een nog beter beeld van het bedrijf te krijgen. Natuurlijk heb ik al een enorm goed beeld over hoe alles werkt hier op het bedrijf. Die week daarna zal in het teken staan van alles afronden. En dan eindelijk naar huis. 10 weken in Engeland in je eentje is toch wel een beetje lang. Vooral omdat ik op het platteland slaap en alleen maar die óh zo fijne mountainbike heb, en dus alles moet doen op de fiets. En echt alles is te ver om elke keer te fietsen, niet te doen. Ben blij als ik straks weer binnen 5 minuten fietsen bij de supermarkt, werk, sportschool etc. ben haha! En natuurlijk heb ik ook heel erg mijn familie en vrienden gemist. Dus het is nu wel tijd om naar huis te gaan.. Ik ga wel zeker ooit nog een keer terug naar het bedrijf en naar Jon!

Ik zie jullie over 2 weken!​
Cheers

1. Sirekit:
    10 juni 2016
    Time flies when you are havin' fun!
    Super leuk om te lezen dat het goed gaat.
    Groeten aan de MD en iedereen bij Lovania! Geniet maar nog even van de prachtige omgeving van Lancashire, the chippie, lasses & lads! Enjoy!
  2. Joke Van Lingen:
    10 juni 2016
    Wat heb je weer een leuk verhaal en wat maak je veel mee ,wat super om te lezen doe ik met veel plezier,hoop je snel weer terug te zien dan krijg je nog wel wat voor je verjaardag fijn dat ze je niet vergeten zijn.
    en wat onderneem je toch veel je hebt een hoop gezien en dat doe je toch maar alleen goed hoor!! x oma
  3. Nicolle Drost:
    Ha Delano,
    19 alweer: gefeliciteerd!
    Mooi verhaal weer Delano, man wat maak je veel mee!
    Geweldige stage, geniet nmog even van de 2 weken en dan verdiende vakantie thuis!
    Greetings
    Nicolle
  4. Lida:
    10 juni 2016
    Hoi Delano weer met plezier je verhaal gelezen nog 2 weken . En dan ben je weer thuis . Dan kan je met je vrienden gaan stappen. Wij gaan op vakantie als jij thuis komt maar je krijg nog wel wat voor je verjaardag.nog 2 fijne weken groetjes Opa Hans en Oma Lida.
  5. Arjan Blansjaar:
    13 juni 2016
    Delano!

Mooi om te horen allemaal deze verhalen. Zorg dat je weer veilig thuis komt. Spreek je weer op school als je terug bent.