Om jullie even up-to-date te brengen!

31 mei 2016 - London, Verenigd Koninkrijk

Hallo Dutchies!

Alweer 2 weken geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van al mijn belevenissen hier, maar wilde wachten tot ik terug was van London, heb ik lekker veel te vertellen! :)

We beginnen 2 weken terug in de tijd, ik was begonnen op de sales en had 2 gave opdrachten gekregen.. Ik zou gaan vertellen over het Shelf Life project, dat ga ik dus ook doen! Om te beginnen, het project ziet er als volgt uit:

• Investigate use of gel injected into compost prior to dispatch as suggestion their recet visit
  • Asses different moisture levels / weights of product and their effec​t
  • Follow product through the supply chain and asses the shelf life
  • Look at alternative methods to improve shelf life

Het eerste punt houd in: Ik ga kijken en onderzoeken of het mogelijk is hier op het bedrijf op de bodem onder het compost gel te injecteren, wat heeft dit voor nut denken jullie nu? Nou hier komt een kleine uitleg:

De grondsoort, de structuur, de pH en de beschikbare voedingsstoffen van de grond staan allemaal met elkaar in verband. Zodra de grond vochtig wordt, beginnen de nuttige bacteriën zich te vermenigvuldigen en komen de voedingsstoffen vrij. PRS is een systeem dat in Nederlands is bedacht. Dit is dus het gel toevoegen aan de onderkant van de pot. Het gel neemt water op en zorgt er dus voor dat de potgrond veel langer vochtig is dan wanneer er geen gel op de bodem zit. Dit zorgt er dus voor dat de plant langer en meer voedingstoffen binnen krijgt. Omdat ik uit Nederland kom, vonden ze het een goed idee dat ik ging uitzoeken of het mogelijk is om dit hier op het bedrijf te gaan gebruiken. Telefoontjes plegen naar het bedrijf enzo, lekker makkelijk in het Nederlands! Dit heb ik dus ook allemaal gedaan, en heb alles in het Engels op papier gezet en aan Lee gegeven, hij gaat nu kijken naar de mogelijkheden om het in werking te brengen.

Het tweede punt is wat makkelijker, en niet zoveel werk. Namelijk:

Ik ga bij dit projectje de planten verschillende water levels geven waardoor het gewicht bij iedere plant steeds zwaarder wordt. Zo gaan wij kijken welke plant langer blijft leven. Welk plantje mooier blijft etc.

Punt 3:

Bij deze opdracht ga ik het product volgen wanneer hij Lovania verlaat, ik ga daarom meerijden met de vrachtauto en ga een dag lang het hele product volgen, waar hij nog terecht komt voor de winkel, komt hij in het donker te staan? Tot aan Aldi waar het product verkocht gaat worden volg ik het product voor dit project. Alle tussenstops kunnen effect hebben om de kwaliteit van de plant.

Punt 4:

Kijk naar andere manieren om shelf life te vergroten. Ik moet dus kijken of er nog ander mogelijkheden zijn die ik kan toevoegen aan het shelf life project.

Dit waren dus de opdrachten waar ik de laatste 2 weken hier op het bedrijf aan heb gewerkt. Aan het eind van mijn stage heb ik een stage verslag, deze zal ik uploaden dan kunnen jullie mijn uitwerkingen van deze opdrachten zien.

Het weekend van 21 en 22 mei was ik gevraagd weer mee uit te gaan, deze keer in Preston! Weer hartstikke leuk dat ze mij weer mee gevraagd hebben. Al helemaal omdat de laatste keer natuurlijk helemaal fout ging, en we eerder naar huis moesten omdat ik te dronken was door de Long Island Cocktail hahaha.... Door Lewis.... Zowaar was Lewis wel weer degene die mij heeft meegevraagd om naar Preston te gaan, waarschijnlijk om mij weer out te zien gaan, zodat hij weer kan lachen ha-ha.. Heeft hij pech want heb mezelf voorgenomen lekker rustig aan te doen ;-) En geen Long Island Cocktail aan te raken. Haha want dan gaat het weer fout!! Ik zelf (voor zover ik Liverpool nog kan herinneren) vond Preston echt veel leuker! Volgens mij waren de clubs hier veel groter, en was het ook veel drukker! Betere muziek! Maar daarom zeg ik volgens mij, dit weet ik dus niet 100% zeker hahaha! Deze keer was Lewis het die te dronken was, en moesten we dus om 3 uur alweer terug. Heb ik even kunnen lachen en hier op het bedrijf Lewis in de spotlight gezet met zijn leuke ervaring van Preston afgelopen weekend hahaha. Karma is a bitch!

Het weekend daarna was het zover, eindelijk naar LONDON!! Ik kon echt niet meer wachten, had er zoveel zin in! Rick had ook nog is een kaartje voor mij kunnen regelen voor Chelsea zaterdag, en hoefde ik dus niet alleen af te bouwen, maar kon ik ook nog is zelf een paar uurtjes op de show kijken! Super gaaf! En mensen, wij zijn tweede geworden en hebben zilver gekregen voor onze stand! Op de Great Pavilion! Zaterdag ochtend ging ik dus heel vroeg mijn bed uit, 05:00. Dit is echt heel vroeg voor een vrije zaterdag.. Maar leuk vooruitzicht, dus kwam er prima uit! Om 07:00 de bus naar Preston gepakt, en om 08:50 de trein naar London, eindelijk! Jammer genoeg was dit nog DRIE UUR reizen met de trein, DRIE UUR.. Leek wel of dit de hele dag duurde, de tijd ging zo sloom.. Om 12:00 was ik er dan eindelijk. Wilde zo veel mogelijk gebruik maken van deze dag, en dus in-plaats van gaan lopen naar mijn hotel meteen de taxi gepakt richting het hotel, ingecheckt, spullen in mijn kamer gegooid en meteen naar Chelsea gegaan. Wat een super gave show!! Echt super mooi en creatief alles! Heb bijna 100 foto's gemaakt hahaha.. Bij onze stand was het echt super druk, iedereen was foto's aan het maken van de Lego Tower Bridge, super gaaf, die heb ik gemaakt ;) Voelde me dus wel even heel goed, iets te goed misschien haha. Het was wel heel druk op de show, dus het was wel moeilijk overal een goede foto van te maken, was wel iets minder.. Na de show heb ik mezelf even snel omgekleed in het hotel, en ben meteen naar Westminster gaan lopen. Hier staat de Big Ben en de London Eye, mooie foto's gemaakt, en overal gekeken. Overal op de boulevard waren straatartiesten, van een yoga meester met hele rare aparte trucs tot aan jongens op een BMX met allemaal gevaarlijke trucs. Een hele hoop foto's gemaakt en filmpjes, want dit was echt gaaf om te zien! Daarna besloot ik om is naar de Tower Bridge te gaan lopen, want ja, tot nu toe alleen in Lego versie gezien.. Dus wilde nu ook de echte zien hé! Nooit gedacht dat de Big Ben en Tower Bridge zóóóóó ver uit elkaar lagen.. Wat een end zeg.. Ongeveer 45 minuten heen en 45 minuten terug, echt een heel end.. Gelijk de blaren op m'n voeten.. Maar het was het wel waard om hem even in het echt te zien!! 's Avonds ben ik even door het St. Jame's Park gaan lopen, en heb het Buckingham Palace bekeken. Dat park is zo gaaf! Overal lopen eekhoorns rond en die komen gewoon naar je toe rennen, en op je zitten. In de hoop dat je nootjes voor ze heb haha! Er zaten ook een heleboel mensen op het gras in het park de eekhoorns te voeren, echt gaaf haha. Na het park ben ik terug gegaan naar het hotel, want moest de volgende ochtend om 07:00 bij Chelsea zijn voor de afbouw.

De volgende ochtend dus vroeg uit de veren gegaan en meteen naar Chelsea gegaan. Kwam ik dus niet binnen! Ik had geen veiligheid schoenen en geen reflecterend jasje.. Wat een onzin en drama pfff.. Heb ik een uur staan wachten buiten.. Toen kwam er een aardige vrouw die een jasje voor mij had! Probleem 1 opgelost, nu probleem 2 nog.. Die werd vrij snel na het eerste probleem opgelost, want er kwam een groepje mannen en die vroegen hoezo ik niet naar binnen mocht. Ik het dus uitgelegd, en toen besloten zij mij mee naar binnen te nemen, top! Ze zeiden dat ik bij hun hoorde tegen de bewaking en dat ze veiligheid schoenen binnen op Chelsea voor mij hadden. EINDELIJK BINNEN. Binnen hebben zij mij naar de stand gebracht, en toen bleek het dus ineens zo te zijn dat die mannen de bekendste tuinders waren van Engeland hahaha, op tv altijd met programma's net als Rob Verlinden hier in Nederland. Rick enzo ineens allemaal op de foto met hun, ik keek echt van, wat is dit nouweer? Wat is hier aan de hand?  Toen kwam het boven water. Iedereen lachen natuurlijk, zij mij naar binnen brengen en ik niet eens weten wie het zijn hahaha. Weer een ervaring rijker. Eenmaal binnen zijn we meteen gestart met het afbouwen van onze stand, toen probleem 3 ons ineens naderde... De vrachtauto waar wij onze spullen in moesten laden kon niet binnen komen en moest VIER UUR wachten omdat het te druk en te vol was met andere vrachtauto's op het terrein, en wij moesten dus ook 4 uur wachten... Daar ging mn dagje London.. Waren we in-plaats van om 12 uur 's middags ineens om 4 uur 's middags klaar.. Lekkerdan.. Eenmaal klaar, na een hele dag gewacht te hebben, kon ik eindelijk naar mijn hotel.. Heb even wat rust gepakt want was helemaal verrot haha.. Lekker gedoucht en om 19:00 gaan lopen naar Piccadilly Circus, want dit wilde ik ook graag zien! Heb daar even wat gegeten bij de Pizza Hut en ben daarna weer naar Westminster gegaan, want ik wilde London by night ook graag meemaken! Super gaaf om alles te zien in de schemering, de Big Ben en London Eye verlicht.. Echt super! Heb lekker op een bankje aan de London Rivier gezeten, lekker wat rust gepakt en van het uitzicht genoten.. Heerlijk! Weer een hoop foto's genomen. Zondag stond dan op de planning om naar het Natural History Museum te gaan, wat ik dus ook zeker heb gedaan! Was allemaal echt heel gaaf om te zien, wel heel erg druk.. Het museum was in 4 Galleries verdeeld, de Orange Zone, Blue Zone, Green Zone en de Red Zone. De Orange zone had als thema het Darwin Centre, hier kon je in een levens grote Cocon rondlopen om het hele proces van een rups tot aan een vlinder te zien. Ook had je hier de Wildlife Garden. In de Blue Zone had je een hoop verschillende thema's. Dinosaurs theme, Fishes, Amphibians and Reptiles theme, Human Biology theme, Marine theme, Mammals theme en een grote zaal waar een levensgrootte Blauwe Vinvis hing. De Hintze Hall was het midden van het museum, en hier zat de hoofdingang. Als je binnenkwam raakte je meteen in aanraking met een compleet echt skelet van een Diplodocus dinosaurus. Tot nu toe is dit de langste land dinosaurus ooit ontdekt met een lengte van 26 meter. Ook kwam je hier in aanraking met een versteende uitgesneden boomstronk van een Giant sequoia die ooit 60 meter hoog was! Als je verder liep naar de volgende zaal kwam je in de Green zone. Deze zaal stond in het teken van opgezette vogels, insecten, mineralen, ecologie en fossielen van zee wezen uit de prehistorie. Ook kon je hier een skelet zien van een uitgestorven Dodo, een vogel soort die 90 jaar voor het bestaan van de mens is uitgestorven. De Dodo is een erg zeldzame vogelsoort en er zijn maar heel weinig fossielen van terug gevonden. Daarom had deze een speciale plaats in het museum. De volgende zaal was de Earth hall, dit was tevens de Red Zone. Deze zaal stond in het teken van de schatten van de aarde, aardbevingen, vulkanen, bergen, de human evolutie en onze aarde vanaf het begin van ontstaan. Ook hier als je binnen kwam, kwam je in aanraking met het meest complete skelet van een Stegosaurus, 90%.  Deze dinosaurus leefde ongeveer 150 miljoen jaar geleden. Achter de Stegosaurus kon je met een roltrap omhoog door een replica van onze aarde naar de bovenste verdieping. Tijdens de reis op deze roltrap kreeg je het heelal te zien van hoe het nu is. Na het museum heb ik een dag ticket voor de metro gehaald en ben ik met de metro London wezen bekijken, ik ben naar de enorme Abercrombie & Fitch winkel geweest en heb alle winkelstraten doorgelopen, onder andere de bekendste winkelstraat van London, Oxford Street. Daarna ben ik weer naar de boulevard gegaan en heb weer naar de straat artiesten staan kijken, want dit vond ik toch wel erg leuk! Na een superleuk weekend London gehad te hebben ging mijn trein naar Preston alweer terug... Godver..... Ik wilde nog helemaal niet weg! Het was zo leuk in London en dit weekend was zo snel voorbij gegaan.. Maarja terug naar de realiteit en moest vandaag gewoon weer op mijn stage aanwezig zijn en weer werken.. Besef me nu hoe leuk school eigenlijk wel niet is!

Deze week ga ik waarschijnlijk over naar de Logistieke afdeling op het bedrijf, en ga hier aan mijn laatste leerdoel werken welke nog steeds niet bekend is hahah.. Ik heb tevens 2 nieuwe mappen gemaakt met foto's van London, Natural History Museum en London zelf. En de map Chelsea Flower Show heb ik geüpdatet met een hele hoop foto's die ik gemaakt heb op de Chelsea Flower Show zelf. Ik hoop dat jullie zo een goede indruk hebben gehad van deze 2 weken, en ik zal binnenkort weer met een nieuw reisverhaal komen!

I'll keep you guys posted!
​Delano

1. Frans:
    Hoi Delano,

Ik ga het nog is lezen, zondag is zoon nr 2 geboren, we noemen hem Bas. Maar nu even te weinig tijd om dit te bekijken. Groeten, Frans
  2. Mirella:
    Hoi hoi,

Jeetje wat heb jij het getroffen met deze stage!! Super dat je zoveel leuke dingen meemaakt en geweldig dat dit bedrijf je zoveel verschillende leerdoelen aanbied!! Weer een erg leuk blog om te lezen!! Ik ben echt SUPERTROTS op je!!
    Xxx mama
  3. Tamara:
    31 mei 2016
    Je moet schrijver worden !! Echt super gaaf om te lezen wat je allemaal mee maakt !!
  4. Nicolle Drost:
    2 juni 2016
    Ha Delano,
    Echt genieten om jouw verhaal te lezen: Je werk...Preston...... LONDON wauw man wat beleef jij veel!
    Je beschrijft als een boek, echt tof Delano, knap dat je hard werken, wachten, beroemdheden ontmoeten, fun maken kan combineren! De stand ook nog een prijs, I'm impressed!!
    Geweldig
    groet